VRT, Medialaan en SBS zetten samen hun schouders onder de Hongersnood 12-12-actie

20 miljoen mensen in Zuid-Soedan, Jemen, Somalië en Nigeria lijden honger, bijna anderhalf miljoen kinderen leiden ernstige ondervoeding en zijn in gevaar. Het Consortium 12-12 start morgen 24 maart een spotcampagne die de Vlamingen oproept om te doneren voor noodhulp. De Vlaamse omroepen VRT, Medialaan en SBS gaan met overtuiging in op de vraag van het consortium om deze spot de komende drie weken uit te zenden op hun tv- en radiozenders. Op die manier willen de omroepen hun steentje bijdragen tot deze actie.

“De sense of urgency is groot. We moeten nú handelen. Dit gaat over kinderen die honger lijden en morgen kunnen sterven als wij niet helpen. We danken de tv en radiozenders voor hun steun.  Hoe meer mensen we bij ons kunnen bereiken en overtuigen, des te meer mensen we ginder kunnen redden.”, zegt Philippe Henon, woordvoerder 12-12.​

De spot zal te horen zijn op Qmusic en Joe (Medialaan) Radio 1, Radio 2, Klara, MNM en Studio Brussel (VRT) en te zien op Eén en Canvas (VRT) VTM, Q2, CAZ en Vitaya (Medialaan) en VIER, VIJF en ZES (SBS)​.

Contacteer ons
Nena De Keersmaecker Pers Junior VIER, VIJF en ZES
Nena De Keersmaecker Pers Junior VIER, VIJF en ZES
Over De Vijver Media

Alle vermelde teksten, foto’s, afbeeldingen, logo’s, handelsnamen, merken en audiovisueel materiaal zijn in eigendom of in licentie van De Vijver Media (Play Media met de zenders Play4, Play5, Play6, Play7, GoPlay en Woestijnvis) en zijn auteursrechtelijk of anderszins beschermd.

Gebruik hiervan is niet toegestaan zonder voorafgaandelijk akkoord van De Vijver Media, hetzij via email hetzij na het ontvangen van een login op www.beeldfabriek.be. Het ontvangen van een login impliceert uw akkoord met de gebruiksvoorwaarden van www.beeldfabriek.be

De Vijver Media