CCO Tom Gybels van SBS naar YUN

CCO Tom Gybels van SBS naar YUN

Maandag 16 oktober 2017 — Tom Gybels stapt als Chief Commercial Officer over van zendergroep SBS naar het biotechnologische bedrijf YUN. Bij SBS Belgium zullen de commerciële teams van de televisiezenders VIER, VIJF en ZES en de themazenders in regie (Discovery Channel, , TLC, Njam! en Telenet Play Sports) vandaag strategisch aangestuurd worden door CEO Peter Quaghebeur, onder de sales leiding van directors Kristof Vranckx en Ilse De Leersnyder (Brandcare).

“Yun heeft een wereldprimeur en toptechnologie kunnen omzetten in innovatieve & disruptieve producten. De vraag om deze global roll-out te leiden was een opportunity I couldn't refuse.”, zegt Tom Gybels. “Bij SBS heb ik een korte, intense maar erg fijne periode meegemaakt.” Sinds midden 2016 was Tom CCO bij SBS, voordien was Tom bij Omega Pharma Vice-President External Business Development en Global Head of Sales, Trade Marketing and Customer Strategy. Van 2003 tot 2012 bouwde hij bij Procter & Gamble een stevig track record op in verschillende Business Management, Marketing- en Sales functies.

CEO Peter Quaghebeur: “Samen met de collega’s van SBS wens ik Tom veel succes bij Yun. We bedanken Tom voor de goede samenwerking: onze zendergroep legt ook dit jaar weer mooie resultaten neer in een snel veranderende Belgische tv-reclamemarkt. Met de recente introductie van addressable advertising heeft SBS als pionier in Europa een cruciale technologische horde genomen. Na de eerste tests vorig jaar, vormt onze nieuwe ‘Smart Ad’ vandaag een belangrijke innovatieve meerwaarde voor alle spelers. Steeds meer adverteerders kiezen er bewust voor om gericht en gepersonaliseerd te communiceren met onze kijkers tijdens het live bekijken van tv-reclame.”