Lieven Van Overbeke strategisch creatief directeur VIER, VIJF en ZES

Lieven Van Overbeke strategisch creatief directeur VIER, VIJF en ZES

Maandag 6 november 2017 — Lieven Van Overbeke versterkt VIER, VIJF en ZES vanaf 7 november als Strategisch Creatief Directeur van SBS. Van Overbeke rapporteert er aan Chief Marketing Officer Elise Matthys en zal samen met programmadirecteur Annick Bongers en haar team de vormelijke eenheid tussen de programma’s mee sturen. Lieven Vanoverbeke zal ook met het SBS-promodepartement de verdere ontwikkeling versnellen van de nieuwe merkidentiteiten en zenderlooks die VIER, VIJF en ZES de afgelopen jaren opgestart hebben. 

In 1989 stond Lieven Van Overbeke mee aan de wieg van VTM en gaf een gezicht aan de Medialaan-merken door het bedenken en ontwerpen van hun zenderdesign,  programmacampagnes en het bepalen van de programma-vormgeving. CEO Peter Quaghebeur van SBS: “Zonder Lieven zou Medialaan vandaag niet zijn wat ze nu zijn. Het is dan ook met zeer veel trots dat we vandaag kunnen aankondigen dat Lieven beslist heeft om de komende jaren mee zijn schouders te zetten onder de jonge merken VIER, VIJF en ZES. En vooral: onze gemeenschappelijke ambitie om SBS mee te laten evolueren als betrouwbare partner voor kijkers en adverteerders in een sterk veranderend Vlaams medialandschap.”

Lieven Van Overbeke: In tijden dat lineair kijken flink onder druk staat, wordt merkidentiteit alsmaar belangrijker. Mijn ervaring bij Medialaan en in het buitenland leert dat dezelfde vragen telkens opduiken. Ik hoop dat ik goede antwoorden kan formuleren om samen met het SBS-team het verschil te maken. Het programma-aanbod van VIER, VIJF en ZES is de jongste jaren bijzonder fris en innovatief. En ook de positie van ‘challenger’ triggert me enorm. De  promo’s van SBS zijn sinds jaren van de beste in Vlaanderen. Ik ben dan ook blij dat ik daar dichtbij kan zitten.”